egoisme sexual
Actituds
L’important és que l’home disfruti en el sexe i la dona l’ha de satisfer.
L’important és que la dona disfruti i l’home l’ha de satisfer.
El planteig de que la dona havia de “cumplir” amb el deure marital i que el sexe sols era un tràmit o obligació. Ha anat quedant enrera amb l’arribada dels anticonceptius i el feminisme. La reivindicació de la pròpia sexualitat ha anat quedant desterrat aquesta premisa. (tot i que si us passéssiu per la meva consulta no és infreqüent encara comentaris en aquesta direcció fetes per dones i noies.)
El canvi ha anat evolucionant i s’ha arribat a …
L’important és que la dona disfruti i l’home l’ha de satisfer.
El plaer de la dona passa a ser responsabilitat de l’home i llavors el sexe acaba sent una demostració, un cumplir. Frases del tipus “no hi ha dones anorgàsmiques sinó homes inexperts” formen part d’aquest nou imaginari que genera tanta pressió i malestar.
CUMPLIR
Cada relació sexual passa a ser un exàmen on l’home s’ha de posar a prova i aconseguir CuMPLIR. (una bona erecció i durada, i que la dona tingui orgasme en penetració –> ja en parlarem en un altre post sobre l’irrealisme) per tant el sexe acaba vivint amb ansietat.
Cada cop més homes arriben a la consulta amb dificultats relacionades amb el desig i l’erecció que tenen aquest patró ansiós.
Un objectiu erroni per el sexe ens porta a aquesta situació…. si visc el sexe per l’altre, per demostrar-me a mi mateix alguna cosa, si faig exàmens i vull complir tard o d’hora apareixeran els problemes.
El sexe no pot ser ni un extrem ni l’altre del pèndol, cada un ha de ser egoista: Jo vaig a passar-ho bé i em deixo portar per les sensacions.
Alhora sóc responsable del meu plaer per tant indico a l’altre el que SI vull o prefereixo. (així l’altre no m’ha d’estar observant i es pot evadir millor). També sóc responsable de seguir les indicacions de al meva parella. (sempre i quan no demani alguna cosa que no vull fer).
Ara toca compartir amb la parella i fer un acord on els dos serem egoistes i responsables. Així el sexe deixarà de ser algo a “fer” per passar a ser algo a disfrutar i passar-ho bé.
Marina Castro
Sexologa i terapeuta de parella
